Postup podávania žiadosti pre samoplatcu:
Fyzická osoba (žiadateľ) vyplní „Žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby“, a doručí ju osobne alebo prostredníctvom pošty na adresu nášho zariadenia:
VIVENTI
Biskupická č. 64/C,
821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice
V prípade, ak z nejakých dôvodov potrebujete/chcete okamžité umiestnenie fyzickej osoby na voľné miesto v našom zariadení a nemáte ešte k dispozícii Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu z príslušného a. samosprávneho kraja (v prípade špecializovaného zariadenia) alebo b. obce/mesta, či mestskej časti (v prípade zariadenia pre seniorov), naše zariadenie s Vami môže uzatvoriť zmluvu o poskytovaní sociálnej služby ako so samoplatcom. Po umiestnení v našom zariadení Vám radi pomôžeme s vybavením všetkých dokumentov nevyhnutných na získanie príspevkov z verejných zdrojov podľa postupu uvedeného ďalej (bod B a C).
Postup pri podávaní žiadosti o zabezpečenie sociálnej služby do Zariadenia pre seniorov:
Posudzovanie odkázanosti na sociálne služby v Zariadení pre seniorov vykonáva mestská časť, mesto alebo obec, v mieste trvalého bydliska žiadateľa o poskytovanie služby.
Podľa § 35 zákona o sociálnych službách sa v zariadení pre seniorov poskytuje sociálna služba fyzickej osobe, ktorá a. dovŕšila dôchodkový vek a je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby a jej stupeň odkázanosti je najmenej IV podľa prílohy č. 3 zákona o sociálnych službách, alebo b. fyzickej osobe, ktorá dovŕšila dôchodkový vek a poskytovanie sociálnej služby v tomto zariadení potrebuje z iných vážnych dôvodov.
K žiadosti o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby žiadateľ priloží nasledujúce doklady:
Žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby spolu s vyššie uvedenými prílohami zašle poštou alebo osobne doručí na adresu nášho zariadenia:
VIVENTI
Biskupická č. 64/C
821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice.
Postup pri podávaní žiadosti do Špecializovaného zariadenia:
Posudzovanie odkázanosti na sociálnu službu v špecializovanom zariadení vykonávajú sociálne odbory Samosprávnych krajov podľa trvalého bydliska žiadateľa.
Postup je individuálny podľa pokynov samosprávneho kraja podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa:
Napríklad pri klientovi s trvalým bydliskom v Bratislavskom samosprávnom kraji:
https://bratislavskykraj.sk/socialne-veci/ziadosti-a-tlaciva/
Podľa § 39 Zákona sa v Špecializovanom zariadení (ďalej len ŠZ) poskytuje sociálne služba celoročne osobe, ktorá je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby, jej stupeň odkázanosti je najmenej V podľa prílohy č. 3 Zákona o sociálnych službách a má zdravotné postihnutie, ktorým je najmä Parkinsonova choroba, Alzheimerova choroba a demencia rôzneho typu etiológie.
K žiadosti o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby žiadateľ priloží nasledujúce doklady:
Žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby spolu s vyššie uvedenými prílohami zašle poštou alebo osobne doručí na adresu nášho zariadenia:
VIVENTI
Biskupická č. 64/C
821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice.
Prijímateľ s vydaným rozhodnutím o odkázanosti na sociálnu službu podľa § 76 a § 78 a) zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách |
€/deň |
€/mesiac |
|||
Obslužné činnosti |
stravovanie |
Racionálna strava (5x) |
11 € |
330 € |
|
Diabetická/Bielkovinová/Výživná strava (6x) |
12 € |
360 € |
|||
ubytovanie |
1 lôžková |
28 € |
840 € |
||
2 lôžková |
23 € |
690 € |
|||
3 lôžková |
19 € |
570 € |
|||
Iné obslužné činnosti |
upratovanie |
1 € |
30 € |
||
pranie |
1 € |
30 € |
|||
údržba šatstva a žehlenie |
0,33 € |
10 € |
|||
Odborné činnosti V rozsahu podľa §16 zákona o sociálnych službách prijímateľ úhradu za odborné činnosti neplatí |
Sociálne poradenstvo |
0,00 |
0,00 |
||
Sociálna rehabilitácia |
0,00 |
0,00 |
|||
Pomoc pri odkázanosti |
0,00 |
0,00 |
|||
Ošetrovateľská starostlivosť §22 |
0,00 |
0,00 |
|||
Ďalšie činnosti |
Poskytovanie osobného vybavenia |
0,00 |
0,00 |
||
Utváranie podmienok na úschovu cenných vecí |
0,00 |
0,00 |
|||
Záujmová činnosť |
0,00 |
0,00 |
|||
|
Spolu |
||||
Klient s odkázanosťou |
1 lôžková izba |
1 240,00 €/mesiac |
|||
2 lôžková izba |
1 090,00 €/mesiac |
||||
3 lôžková izba |
970,00 €/mesiac |
||||
Ďalšie služby |
Pedikérka |
25 € |
|||
Kaderníčka/holič |
10 až 20 € |
Spôsob platenia úhrady za sociálnu službu a podmienky platenia za sociálnu službu v Zariadení pre seniorov VIVENTI
Podrobnosti o spôsobe určenia úhrady za jednotlivé činnosti sociálnej služby a jej výšku určuje Cenník zariadenia. Cenník je zverejnený na prístupnom mieste v priestoroch zariadenia, a tiež na webovej stránke zariadenia. Celková výška úhrady sa vypočítava za mesiac, pričom sa sčítavajú úhrady za jednotlivé položky služieb podľa denných sadzieb. Cenník úhrad za sociálne služby zohľadňuje to, či prijímateľ sociálnej služby má alebo nemá vydané Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu. Tento prijímateľ je financovaný aj z finančného príspevku na poskytovanie sociálnej služby, ktorého poskytovateľom je Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Prijímateľ bez vydaného Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu je považovaný za samoplatcu. Prijímateľ sociálnej služby platí úhradu za sociálnu službu mesačne, v termíne do 5. dňa príslušného kalendárneho mesiaca bezhotovostným bankovým prevodom v prospech účtu poskytovateľa sociálnej služby. Spôsob určenia úhrady, platenia úhrady za sociálnu službu a IBAN poskytovateľa sociálnej služby sú uvedené v zmluve o poskytovaní sociálnej služby. Úhrada za sociálnu službu je určená s ohľadom na ekonomicky oprávnené náklady poskytovateľa sociálnej služby.
Nezaplatená úhrada alebo jej časť je pohľadávkou zariadenia. Táto pohľadávka nezaniká ani smrťou klienta, ani ukončením poskytovania sociálnej služby z iných dôvodov. V prípade úmrtia klienta sa pohľadávka uplatňuje v konaní o dedičstve v zmysle príslušných zákonov, pokiaľ nie je uhradená inou osobou.
Preplatok úhrady za sociálnu službu je pohľadávkou klienta voči zariadeniu. Zariadenie je povinné tento preplatok vyplatiť klientovi ku dňu nasledujúcej pravidelnej úhrady klienta, alebo s ním dohodnúť vzájomný zápočet pohľadávok a záväzkov. Toto ustanovenie sa použije analogicky aj pri ukončení poskytovania sociálnej služby. Klient nemôže byť nútený do vzájomného zápočtu pohľadávok a záväzkov, pokiaľ trvá na ním určenej forme vrátenia preplatku a stanoví k tomu primeranú lehotu.
V prípade sporu sa postupuje podľa ustanovení o náhrade škody spôsobenej klientovi.
Podľa ustanovenia § 72 ods. 9 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách: „Prijímateľ sociálnej služby neplatí úhradu za odborné činnosti, obslužné činnosti a ďalšie činnosti v čase jeho neprítomnosti okrem úhrady za ubytovanie, ak voľné miesto nie je na prechodný čas obsadené inou fyzickou osobou a prijímateľ sociálnej služby a poskytovateľ sociálnej služby sa nedohodnú inak.“
O vzniknutom preplatku a nedoplatku je klient informovaný najneskôr k najbližšiemu dňu pre platenie úhrad. Zároveň sa dohodne aj spôsob vyrovnania nedoplatku alebo preplatku.
Za klienta môže platiť alebo do predpísanej výšky doplácať úhrady aj iná osoba. V takom prípade sa s ňou podpíše osobitná zmluva – Zmluva o platení úhrady za sociálnu službu (doplatku
k úhrade). Ustanovenia o preplatku alebo nedoplatku sa použijú analogicky.
V Bratislave, 4.12.2024
Bc. JUDr. Zuzana Bošnáková
Riaditeľka VIVENTI
Samoplatca |
1 lôžková izba |
1 850,00 €/mesiac |
2 lôžková izba |
1 700,00 €/mesiac |
|
3 lôžková izba |
1 580,00 €/mesiac |
Spôsob platenia úhrady za sociálnu službu a podmienky platenia za sociálnu službu v Zariadení pre seniorov VIVENTI
Podrobnosti o spôsobe určenia úhrady za jednotlivé činnosti sociálnej služby a jej výšku určuje Cenník zariadenia. Cenník je zverejnený na prístupnom mieste v priestoroch zariadenia, a tiež na webovej stránke zariadenia. Celková výška úhrady sa vypočítava za mesiac, pričom sa sčítavajú úhrady za jednotlivé položky služieb podľa denných sadzieb. Cenník úhrad za sociálne služby zohľadňuje to, či prijímateľ sociálnej služby má alebo nemá vydané Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu. Tento prijímateľ je financovaný aj z finančného príspevku na poskytovanie sociálnej služby, ktorého poskytovateľom je Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Prijímateľ bez vydaného Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu je považovaný za samoplatcu. Prijímateľ sociálnej služby platí úhradu za sociálnu službu mesačne, v termíne do 5. dňa príslušného kalendárneho mesiaca bezhotovostným bankovým prevodom v prospech účtu poskytovateľa sociálnej služby. Spôsob určenia úhrady, platenia úhrady za sociálnu službu a IBAN poskytovateľa sociálnej služby sú uvedené v zmluve o poskytovaní sociálnej služby. Úhrada za sociálnu službu je určená s ohľadom na ekonomicky oprávnené náklady poskytovateľa sociálnej služby.
Nezaplatená úhrada alebo jej časť je pohľadávkou zariadenia. Táto pohľadávka nezaniká ani smrťou klienta, ani ukončením poskytovania sociálnej služby z iných dôvodov. V prípade úmrtia klienta sa pohľadávka uplatňuje v konaní o dedičstve v zmysle príslušných zákonov, pokiaľ nie je uhradená inou osobou.
Preplatok úhrady za sociálnu službu je pohľadávkou klienta voči zariadeniu. Zariadenie je povinné tento preplatok vyplatiť klientovi ku dňu nasledujúcej pravidelnej úhrady klienta, alebo s ním dohodnúť vzájomný zápočet pohľadávok a záväzkov. Toto ustanovenie sa použije analogicky aj pri ukončení poskytovania sociálnej služby. Klient nemôže byť nútený do vzájomného zápočtu pohľadávok a záväzkov, pokiaľ trvá na ním určenej forme vrátenia preplatku a stanoví k tomu primeranú lehotu.
V prípade sporu sa postupuje podľa ustanovení o náhrade škody spôsobenej klientovi.
Podľa ustanovenia § 72 ods. 9 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách: „Prijímateľ sociálnej služby neplatí úhradu za odborné činnosti, obslužné činnosti a ďalšie činnosti v čase jeho neprítomnosti okrem úhrady za ubytovanie, ak voľné miesto nie je na prechodný čas obsadené inou fyzickou osobou a prijímateľ sociálnej služby a poskytovateľ sociálnej služby sa nedohodnú inak.“
O vzniknutom preplatku a nedoplatku je klient informovaný najneskôr k najbližšiemu dňu pre platenie úhrad. Zároveň sa dohodne aj spôsob vyrovnania nedoplatku alebo preplatku.
Za klienta môže platiť alebo do predpísanej výšky doplácať úhrady aj iná osoba. V takom prípade sa s ňou podpíše osobitná zmluva – Zmluva o platení úhrady za sociálnu službu (doplatku
k úhrade). Ustanovenia o preplatku alebo nedoplatku sa použijú analogicky.
V Bratislave, 4.12.2024
Bc. JUDr. Zuzana Bošnáková
Riaditeľka VIVENTI
Prijímateľ s vydaným rozhodnutím o odkázanosti na sociálnu službu podľa § 76 a § 78 a) zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách | €/deň | €/mesiac | |||
Obslužné činnosti | stravovanie | Racionálna strava (5x) | 11 € | 330 € | |
Diabetická/Bielkovinová/Výživná strava (6x) | 12 € | 360 € | |||
ubytovanie | 1 lôžková | 28 € | 840 € | ||
2 lôžková | 23 € | 690 € | |||
Iné obslužné činnosti | upratovanie | 1 € | 30 € | ||
pranie | 1 € | 30 € | |||
údržba šatstva a žehlenie | 0,33 € | 10 € | |||
Odborné činnostiV rozsahu podľa §16 zákona o sociálnych službách prijímateľ úhradu za odborné činnosti neplatí | Sociálne poradenstvo | 0,00 | 0,00 | ||
Sociálna rehabilitácia | 0,00 | 0,00 | |||
Pomoc pri odkázanosti | 0,00 | 0,00 | |||
Ošetrovateľská starostlivosť §22 | 0,00 | 0,00 | |||
Ďalšie činnosti | Poskytovanie osobného vybavenia | 0,00 | 0,00 | ||
Záujmová činnosť | 0,00 | 0,00 | |||
Rozvoj pracovných zručností | 0,00 | 0,00 | |||
Pomoc pri pracovnom uplatnení | 0,00 | 0,00 | |||
Spolu | |||||
Klient s odkázanosťou | 1 lôžková izba | 1 240,00 €/mesiac | |||
2 lôžková izba | 1 090,00 €/mesiac | ||||
Ďalšie služby | Pedikérka | 25 € | |||
Kaderníčka/holič | 10 až 20 € |
Spôsob platenia úhrady za sociálnu službu a podmienky platenia za sociálnu službu
Podrobnosti o spôsobe určenia úhrady za jednotlivé činnosti sociálnej služby a jej výšku určuje Cenník zariadenia. Cenník je zverejnený na prístupnom mieste v priestoroch zariadenia, a tiež na webovej stránke zariadenia. Celková výška úhrady sa vypočítava za mesiac, pričom sa sčítavajú úhrady za jednotlivé položky služieb podľa denných sadzieb. Cenník úhrad za sociálne služby zohľadňuje to, či prijímateľ sociálnej služby má alebo nemá vydané Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu. Tento prijímateľ je financovaný aj z finančného príspevku na poskytovanie sociálnej služby, ktorého poskytovateľom je Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Prijímateľ bez vydaného Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu je považovaný za samoplatcu. Prijímateľ sociálnej služby platí úhradu za sociálnu službu mesačne, v termíne do 5. dňa príslušného kalendárneho mesiaca bezhotovostným bankovým prevodom v prospech účtu poskytovateľa sociálnej služby. Spôsob určenia úhrady, platenia úhrady za sociálnu službu a IBAN poskytovateľa sociálnej služby sú uvedené v zmluve o poskytovaní sociálnej služby. Úhrada za sociálnu službu je určená s ohľadom na ekonomicky oprávnené náklady poskytovateľa sociálnej služby.
Nezaplatená úhrada alebo jej časť je pohľadávkou zariadenia. Táto pohľadávka nezaniká ani smrťou klienta, ani ukončením poskytovania sociálnej služby z iných dôvodov. V prípade úmrtia klienta sa pohľadávka uplatňuje v konaní o dedičstve v zmysle príslušných zákonov, pokiaľ nie je uhradená inou osobou.
Preplatok úhrady za sociálnu službu je pohľadávkou klienta voči zariadeniu. Zariadenie je povinné tento preplatok vyplatiť klientovi ku dňu nasledujúcej pravidelnej úhrady klienta, alebo s ním dohodnúť vzájomný zápočet pohľadávok a záväzkov. Toto ustanovenie sa použije analogicky aj pri ukončení poskytovania sociálnej služby. Klient nemôže byť nútený do vzájomného zápočtu pohľadávok a záväzkov, pokiaľ trvá na ním určenej forme vrátenia preplatku a stanoví k tomu primeranú lehotu.
V prípade sporu sa postupuje podľa ustanovení o náhrade škody spôsobenej klientovi.
Podľa ustanovenia § 72 ods. 9 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách: „Prijímateľ sociálnej služby neplatí úhradu za odborné činnosti, obslužné činnosti a ďalšie činnosti v čase jeho neprítomnosti okrem úhrady za ubytovanie, ak voľné miesto nie je na prechodný čas obsadené inou fyzickou osobou a prijímateľ sociálnej služby a poskytovateľ sociálnej služby sa nedohodnú inak.“
O vzniknutom preplatku a nedoplatku je klient informovaný najneskôr k najbližšiemu dňu pre platenie úhrad. Zároveň sa dohodne aj spôsob vyrovnania nedoplatku alebo preplatku.
Za klienta môže platiť alebo do predpísanej výšky doplácať úhrady aj iná osoba. V takom prípade sa s ňou podpíše osobitná zmluva – Zmluva o platení úhrady za sociálnu službu (doplatku
k úhrade). Ustanovenia o preplatku alebo nedoplatku sa použijú analogicky.
V Bratislave, 4.12.2024
Bc. JUDr. Zuzana Bošnáková
Riaditeľka VIVENTI
Samoplatca |
1 lôžková izba |
2 490,00 €/mesiac |
2 lôžková izba |
2 350,00 €/mesiac |
Spôsob platenia úhrady za sociálnu službu a podmienky platenia za sociálnu službu
Podrobnosti o spôsobe určenia úhrady za jednotlivé činnosti sociálnej služby a jej výšku určuje Cenník zariadenia. Cenník je zverejnený na prístupnom mieste v priestoroch zariadenia, a tiež na webovej stránke zariadenia. Celková výška úhrady sa vypočítava za mesiac, pričom sa sčítavajú úhrady za jednotlivé položky služieb podľa denných sadzieb. Cenník úhrad za sociálne služby zohľadňuje to, či prijímateľ sociálnej služby má alebo nemá vydané Rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu. Tento prijímateľ je financovaný aj z finančného príspevku na poskytovanie sociálnej služby, ktorého poskytovateľom je Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Prijímateľ bez vydaného Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu je považovaný za samoplatcu. Prijímateľ sociálnej služby platí úhradu za sociálnu službu mesačne, v termíne do 5. dňa príslušného kalendárneho mesiaca bezhotovostným bankovým prevodom v prospech účtu poskytovateľa sociálnej služby. Spôsob určenia úhrady, platenia úhrady za sociálnu službu a IBAN poskytovateľa sociálnej služby sú uvedené v zmluve o poskytovaní sociálnej služby. Úhrada za sociálnu službu je určená s ohľadom na ekonomicky oprávnené náklady poskytovateľa sociálnej služby.
Nezaplatená úhrada alebo jej časť je pohľadávkou zariadenia. Táto pohľadávka nezaniká ani smrťou klienta, ani ukončením poskytovania sociálnej služby z iných dôvodov. V prípade úmrtia klienta sa pohľadávka uplatňuje v konaní o dedičstve v zmysle príslušných zákonov, pokiaľ nie je uhradená inou osobou.
Preplatok úhrady za sociálnu službu je pohľadávkou klienta voči zariadeniu. Zariadenie je povinné tento preplatok vyplatiť klientovi ku dňu nasledujúcej pravidelnej úhrady klienta, alebo s ním dohodnúť vzájomný zápočet pohľadávok a záväzkov. Toto ustanovenie sa použije analogicky aj pri ukončení poskytovania sociálnej služby. Klient nemôže byť nútený do vzájomného zápočtu pohľadávok a záväzkov, pokiaľ trvá na ním určenej forme vrátenia preplatku a stanoví k tomu primeranú lehotu.
V prípade sporu sa postupuje podľa ustanovení o náhrade škody spôsobenej klientovi.
Podľa ustanovenia § 72 ods. 9 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách: „Prijímateľ sociálnej služby neplatí úhradu za odborné činnosti, obslužné činnosti a ďalšie činnosti v čase jeho neprítomnosti okrem úhrady za ubytovanie, ak voľné miesto nie je na prechodný čas obsadené inou fyzickou osobou a prijímateľ sociálnej služby a poskytovateľ sociálnej služby sa nedohodnú inak.“
O vzniknutom preplatku a nedoplatku je klient informovaný najneskôr k najbližšiemu dňu pre platenie úhrad. Zároveň sa dohodne aj spôsob vyrovnania nedoplatku alebo preplatku.
Za klienta môže platiť alebo do predpísanej výšky doplácať úhrady aj iná osoba. V takom prípade sa s ňou podpíše osobitná zmluva – Zmluva o platení úhrady za sociálnu službu (doplatku
k úhrade). Ustanovenia o preplatku alebo nedoplatku sa použijú analogicky.
V Bratislave, 4.12.2024
Bc. JUDr. Zuzana Bošnáková
Riaditeľka VIVENTI
Dovoz celodennej stravy a výdaj stravy personálom. Klientom sa poskytuje celodenné stravovanie, za ktoré sa považujú raňajky, obed, večera a dve vedľajšie jedlá, pri liečebnej výžive – diabetickej, sú to tri vedľajšie jedlá.
„Naše zariadenie Viventi neobmedzuje návštevy, ale dbá o nočný kľud v zariadení z dôvodu kvalitného odpočinku našich klientov“